Monday, November 3, 2014

Niat Puasa 'Asyura

Assalamualaikum,

Alhamdulilah, kesempatan hari ini kita berjumpa lagi dilaman sesawang belog aku ini. Aku masih sihat, segak, ceria dan bertenaga seperti selalu. Long time no see babe. Yeah, i know u miss me, right? 

10 Muharram
Aku berpuasa hari ini
Dan esok aku akan berpuasa lagi selepas puasa asyura
Disebabkan aku terlepas puasa sunat pada 9 & 10 Muharam ahad lalu
Jadi digalakkan untuk berpuasa pada 10 & 11 Muharram
Yang dapat membezakan kita diantara kaum Yahudi yg berpuasa pada 10 Muharram sahaja

Bagaimana nak niat puasa 'Asyura?


Apa yang aku dipahamkan, berpuasa pada hari 'Asyura ni niat dari hati, tak dilafazkan pun tak apa, InshaAllah, keberkatan berpuasa pada hari 'Asyura ini , "dapat menghapuskan DOSA tahun yang telah berlalu". Semoga kawan-kawan dipemudahkan sepanjang berpuasa ye.

Ameen.

Thank you for reading.
Love, N

1 comment:

Thank you for your comment & support. Love you, *bighugs :)