Friday, January 24, 2014

Gunung Irau, Cameron Highlands

 Assalamualaikum,

Lokasi : Gunung Irau, Cameron Highlands
Date : 28th June 2013

Dahsyat kan, cerita tahun 2013, baru nak update pada tahun 2014. Just sharing utk bakal-bakal pendaki diluar sana. Siapa suka suasana sejuk? siapa suka bergambar? siapa suka mandi lumpur? I tell you what, this place are totally awesome, before pergi Gunung Irau punya banyak aku dok buat reseach blog to blog aku jelajah.

For your info, Gunung Irau ini terletak di Cameron Highlands. Ketinggian pada 2,110 meters. Tak mencabar sangat pada aku, just mencabar untuk korang ngelak lumpur-lumpur dan akar kayu sepanjang trek tersebut. Alhamdulilah, dada korang pun akan terasa segar dapat m'hirup angin yg segar, nyaman dan sejuk. Satu peluh pun tak keluar sepanjang perjalanan tau. Ke peluh aku susah nak keluar??

Pedih mata aku buat pencarian dan aku berkata "aku mesti kena pergi Gunung Irau ini". Aku tak kan lepaskan peluang yang ada. Sebab terpegun tgk u'olls ! Seakan tempat dalam cerita The Lord of the Ring. "Tip-top" nya trip kali ini, dorang buat baju tema orange, nampak fressh mcm buah orange pagi tu semua.

Let's the video & pictures do the talking !


Sebelum memulakan perjalanan "wajib" utk glamour kan diri dengan lensa camera. peace yo !

Entrance for Gunung Irau, bismillah.

Take note utk kawasan ini. Careful with this "selut", lu tak jaga langkah nanti lu kena sedut. hehe. Jadi, carilah jalan yg sesuai dan senang untuk korang lalu dikawasan tersebut.

The best pose in Gunung Irau with eika & wanie. Alololo comelnya siap buat sign "love, love, love" tak gitu we're looks too cute?

Alhamdulilah, dalam masa 3 jam dapat sampai ke Mini Irau
Yes, we made it to the Mossy Forest @ The Lord of the Ring punye tempat gitu. Aku rasa ini adalah tempat yg okay sekali utk korang cuci mata dgn permandangan hutan yg unik, cantik & suasana yg sejukkk. Mmg aku sgt terpegun.


Penangan lumut lumut Irau mmg dahsyat, ini pun habis aku berjaga-jaga setiap langkah gerak-geri aku. apa ada hal, dah kata masuk hutan tak sah la kalau tak kotor comot comel.

Welcome !! Tiba at the top of Gunung Irau pada pukul 1.00 petang mmg ternyata terbaloi-baloi. Dah la tak comot mcm org lain. relax cool je aku. puii, *angkat bakul sendiri.


We're here at Gunung Irau, we're almost 40' of us i think. i can't remember it anymore. One thing, bila ramai-ramai mmg best, kecoh, meriah dengan pelbagai ragam manusia. but alhamdulilah, we had so much fun for this trip with perangai yg sangat behave gitu.

Sampai atas apa lagi, terus bergambar sakan la kan. Wehuuu, mmg tip top trip masa ini. Rindu geng-geng semua. Dulu konon nya kau tak kaki gambar, tetapi bila masa dunia outdoor ni automatically kau jadi kaki gambar, pose dan sebagainya. hihi

Remember guys, your safety is really important !

Thank you for reading !
Love, N

6 comments:

  1. harrrr... update pun.. lepas ni update tauu...kita peminat setia pembaca blog awak

    wakkwhkahwkhahk...kak ngah!!!!! cantiknyaaa ciptaan Illahi :)

    part daki kat akar2 tu cam best je.. mencabar betul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha, thank you pembaca blog setia saya yg comel. Muahhh <3
      Oh ya, mmg cantik tak terkata evendo ada lg cantik dr tmpt ini.
      Nampak mencabar tap kacanggg la babe !!!

      Delete
  2. ahhaa.. tahniahnyerr.,

    wak pon baru je last weekend turun dari gunung irauu ituuuu.., ;-p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you. Ohh yeke wak. baguihhh2 & Tahniah wak !!. So mcm mne keadaan disana, ok?

      Delete
  3. TEBING TINGGI BACKPACK
    MOUNT GUIDE
    ALL OVER CAMERON MOUNT
    ANDY 017-9997790

    ReplyDelete
  4. perkongsian yg menarik. buat kali pertama sy sampai, cuaca sgt cantik.. kali kedua meredah hujan, kali ketiga berselut satu badan... :(

    ReplyDelete

Thank you for your comment & support. Love you, *bighugs :)