Saturday, July 13, 2013

Gunung Datuk, Rembau

Assalamualaikum, 

Time : 8.00 pagi
Date : 18 May 2013

Mendaki seramai 19 orang, hoo-rey makin bertambah kenalan kawan-kawan mendaki. Glad to know them because dorang semua gila dari aku. Gunung Datuk bertempat di Rembau, Negeri Sembilan yaww. Haha, Bila ke sini kami seronok dapat menyanyikan lagu Rembau Most Wanted by WARIS.

Aku malas nak cerita panjang disebabkan sejak kebelakangan ini aku sibuk dengan dunia kerjaya sebagai admin yang terasa bagai eksekutif pun ada. Tapi apakan daya dapat boss yang work hard, high spirit so aku kena follow step by step boss aku. In sha Allah dengan tunjuk ajar beliau mana tahu suatu hari nanti aku berjaya seperti dia.

So guys, let's the video & photos do the talking !
Please ignore my kemek kembang tudung, weirdoo !!



Sebelum memulakan pendakian, mesti la doa dahulu utk keselamatan selamat pergi dan pulang.


Liku liku trek dan dahan di Gunung Datuk agak tahan main kasarnya. Bila berjalan pastikan sentiasa fokus atas & bawah kita. Jaga kepala & jaga pergerakan kaki juga. For your own safety.

 Like always, kasut RM8 cap ayam mampu memberi aku keselesaan semasa mendaki. All is well derr !













At the top of Gunung Datuk !
SubahanaAllah indah kan dari puncak Gunung Datuk. Seriously aku sangat terpegun sampai tak ada masa nak menghayati terlebih-lebih. Busy ambil gambar sana-sini. Aku kan mamaraziiii.



Spot me, Gotcha !

Nahhhh tips dari pro macam aku.
1. Kasut tu beli la yang comfort, beli solomon. Pasti boleh !
2. Pakai gloves untuk keselamatan jari anda.
3. Bawak bekalan air yg mencukupi & makanan ringan
4. Oppps, jangan lupa go with an experienced coach / leader / friend yang biasa hiking, ok?
5. Bila rasa penat, don't push yourself untuk catch up orang depan. Biarkan, jangan paksa jantung anda. Berbahaya tau.
6. Selamat mendaki !

Thank you for reading !
Love, N

6 comments:

  1. salam..kak nak tanya..kasut getah tu boleh beli kat mana eh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. W'salam adik najwa comel,
      Kasut tu akak beli kt area-area rumah akak je
      Kedai kasut yg jual peralatan sukan / sekolah :)

      Delete
    2. oh, terima kasih eh..nati nak cari :D

      Delete
  2. Hello, do you guys hired any guide? also, is there any entrance fees?

    ReplyDelete
    Replies
    1. We do not hire any guide. just go with the trek with mygroup. no need fees dear :)

      Delete
  3. The entrance fee will cost u about rm5 per head.

    ReplyDelete

Thank you for your comment & support. Love you, *bighugs :)