Thursday, May 30, 2013

Bukit Kutu, Kuala Kubu Bharu

Assalamualaikum,

Time : 7.00 Pagi
Date : 18 May 2013

Bukit Kutu dah boleh tukar kepada "Gunung Kutu". Fuhhh, makkk ai ketinggian nak mendaki mengalahkan Bukit. For me, Bukit Kutu tak mencabar mana pun, tapi iman dalam hati / semangat dalam hati kena kuat dan jangan pernah rasa putus asa nak mendaki hingga ke puncak. I admit hampir berputus asa masa mendaki sebab terlalu lama dan otak aku asyik tanya "Bila nak sampai ni?" , "Jauh lagi ke?", "Kenapa tinggi sangat ni?", "Kaki dah lenguhh aaaa". Teruk betul aku kan.

Ni aku malas nak update, satu ialah gambar banyak sangat nak upload. Lepastu tak ada guna pun aku nak cerita, aku siap hidangkan video sepanjang pendakian kami di Bukit Kutu. Hope korang ada spirit macam aku untuk lakukan aktiviti lasak sebegini. Seriously, I tell you ia sangat best !

Let's photos and video do the talking !





 Di permulaan trek




SubahanaAllah, sangat cantik dan terpesona melihat batu-batuan besar kt atas Bukit yang tinggi ni. Glad sebab dapat melihat semua ini. :)




At the peak of Bukit Kutu. Aku cuak nak berdiri sebab angin terlalu kuat actually. So memandangkan badan aku yang nampak halus lagi cikeding ni. aku pose duduk je la dengan tangan mengepak. Ala titanic duduk !


Kasut baruuu, okay i'm so excited sebab dah beli kasut getah adidas kampung yang berharga RM8.00 sahaja. Sangat berbaloi, redah air pun aku tak ada hal punya lah. Easy doe !






Muka kebulur, dalam perut semua ada lagu masing-masing duk menyanyi lagu itu ini. rock ada sailormoon pun ada. hahaha. Aku sangat enjoy mendaki di Bukit Kutu, sebab bila di puncak dpt melihat keindahan yang aku tk dpt luahkan, sangat indah ciptaan Allah.

Thank you for reading !
Love, N

17 comments:

  1. sungguh seronok panjat bukit .He.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulilah, mmg seronok tk terkata bila memanjat !!

      Delete
  2. klo z pon akan ckp benda yg samaaa 'bile nk smpi ni' hahahaha :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan z? hahaha, sbb mmg trek dia mak aii sabar je laaa

      Delete
  3. Tapak khemah luas x? Sumber air dekat ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi, tapak utk khemas sgt luas. Sumber air ada pada kaki Bukit sahaja. ;))))

      Delete
  4. mne nk dpt kasut getah tu ek ???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kasut getah boleh dpt k kedai2 kasut jgk, mmg senang dpt

      Delete
  5. Nadiah,bestnya auntie tgk pic kat blog u ni.anak anutie nk pergi this Friday till Sunday.mula2 auntie risau jgk sbb tak tau psl bukit kutu ni.so i view yr blog,it seem interesting.ada tk apa2 tips yg Nadia nk bagi?semestinya pergi hiking ni kena ada experience ke? stamina mcmana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Salam auntie, sorry Nadia tk perasan comment auntie. Alhamdulilah, untuk pengetahuan auntie, Bukit Kutu ini selamat dan sesuai utk mendaki. Just dlm hutan ni biasa la perlukan stamina yg baik dan relaks. Hope anak auntie enjoy the trip masa tu ! :)

      Delete
  6. Salam Nadia! u mmg suka hiking ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wslm, yes alhmdulilah, mmg suka hiking sgt, dr sekolah lg mmg suka join aktiviti dlm hutan. hehe

      Delete
  7. bukit kutu memang best...

    ReplyDelete
  8. bukit kutu memang best...

    ReplyDelete
  9. bukit kutu ada pacat x? uhhuUU

    ReplyDelete
  10. As salam...tumpang iklan ye tuan
    TEBING TINGGI BACKPACK
    MOUNT GUIDE SERVICE
    LICENSE NO: TG9600
    CALLRADIO:9W2S50S
    ANDY 017-9997790

    ReplyDelete

Thank you for your comment & support. Love you, *bighugs :)