Tuesday, March 12, 2013

Matahari

Assalamualaikum

Sejak bekerja dalam ofis, memang tidak dapat nafikan sejuk, selesa dan comfortable. Tapi kalau air-cond pasang tahap suhu berapa ntah kesejukan itu menusuk kalbu ke dlm tulang-tulang aku dan amat melampaui batas sebagai manusia biasa seperti aku ni. Dulu-dulu masa aku zaman remaja, aku ni langsung tak ada takut apa ;

- jalan sorang-sorang,
- tonton wayang dalam keadaan sejuk selamba je,
- kucing bising belakang rumah pukul 3 pagi, boleh keluar marah / simbah air kat kucing tu
- hati keras
- suka pendam perasaan lama-lama bila marah
- suka keluar rumah sesuka hati tanpa keizinan ibubapa aku
- etc.

Makin membesar ke umur 23 tahun ni makin pudar semua tu. aku semakin takut keluar sorang-sorang, tak tahan sejuk (selubung dgn sweater bagai), malah boleh bertolentrasi baik dengan keluarga aku. Alhamdulilah, people change kan.

Topik "matahari" yang aku nak sampaikan kepada korang apabila aku menghadap / bertemu / face to face dengan matahari aku tidak sanggup lagi. Senang cerita nak explain kat u'olls aku tak tahan kena sinarannnnn matahari. Duduk dalam ofis 8jam sehari isnin hingga jumaat tak keluar-luar dari bangunan. Balik pukul 5 / 6 petang, matahari dah hampir terbenam. Aku hanya berjumpa matahari pada hari minggu sahaja.

Bila berjumpa & face to face dengan mataharii makkkk aiii terikknyaa matahari ni sampai sakit mata aku nak tengok jalan, dah la mata aku ni kecil, lagi disepetkan macam amoi tua. Aku pun terfikir kenapa dengan aku ni. Bagi korang yela best duduk dalam air-cond boleh maintainkan kulit, boleh putihkan kulit tapi kulit makin keringgg tau tak. Nasib baik ada Losyen Enchanteur. Bak kata officemates aku "emm, patut la wangi je nad ni, ni rahsiaa dia" (sambil memegang botol losyen aku). Tergelak aku seketika.

The point is, aku tak tahan dek terik sinaran matahari. Omg !

Thank you for reading !
Love, N

4 comments:

  1. sekarang matahari semakin terik, mungkin lapisan atmosphere semakin menipis. *yelah tue -_- hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la adik izzah, mmg kuat betul matahari. smapi akak susah nak buka mata. hik hik

      Delete
  2. btl..people change.slm knl.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh, nama kita siti jugak ! hihi. Salam kenal blogger. segan kitaaa :)

      Delete

Thank you for your comment & support. Love you, *bighugs :)