Thursday, February 28, 2013

Aktiviti : Extreme Park @ Sepang

Assalamualaikum

Hari minggu aku jadual dalam kalendar sentiasa padat dengan pelbagai aktiviti & majlis perkahwinan yang wajib hadir ke sana sini. My calendar every month pada hujung minggu mesti program yang aku catat sendiri. Biasalah, orang pelupa or shot memory seperti aku mesti kena buat mark & notes for myself. Untuk kesenangan aku jugak dan tidak terlupa next program.

Jika hari biasa selalu pergi ke pejabat, sekurang-kurangnya cubalah meluangkan masa pada hari minggu pula. Percayalah, ia juga dapat membantu kita untuk tenangkan minda & pemikiran. Minggu lepas aku pilih untuk menghabiskan masa bersama adik beradik & saudara sepapat aku yang sangat rapat sekali. Seperti biasa, aku adalah programmer bak kata cousin aku. Naik meletopp kepala aku cari tempat untuk lakukan aktiviti yang gempakkkk !

PART 1
Done, go-kart ! Google punya google destinasi cinta kami main go-kart ke EXTREME PARK @ Sepang. Terdapat 6 tempat iaitu di Sunway Lagoon, Sunway City Ipoh, Port Dickson, Sunway South Quay, Sepang & Desa Water Park. Price untuk go-kart RM20.00 (5 minutes) , even 5 minit bagi korang rasa lama tapi bagi aku puas dalam 5 minit tu korang boleh habiskan 8 laps sekali gus. Pandu laju jiwa raga selamat ok ! Jangan jadi macam aku, bawak lembap pun masih langgar tepi-tepi tayar. Maafkan saya, gambar aku semasa bermain go-kart tak ada kerana aku tidak dibenarkan memegang kamera sambil memandu. Bahayaaaa kata bangla tu ! Go-kart terbahagi kepada dua iaitu ada seat untuk single & double. Aku telah memilih single disebabkan semua tamak nak merasa main go-kart buat pertama kalinya.


So amazinggg okay, terasa macam bawa F1 di Litar Sepangg tu, tapi ni litar kecil, sempit & stereng kereta tu sangatlah ketat & keras so nak belok pun agak terhad. But, sangat memuaskan hati aku :)


Selain itu, kami mencuba main Archery ! Aku pernah main archery ni sekali je pada tahun 2010 jadi gaya & cara permainan archery aku dah sedikit proooooofessional. Puihh berlagaknya aku, tapi dapat main satu arrow je. Lagi 11 arrow semua cousin aku rembat ! 

Antara game lain yang terdapat di Extreme Park ;

Archery
ATV
Badminton
Bungee Trampoline
Flying Fox
Futsal
Go Kart
Golf Driving Range
Kayaking
Mountain Bike
Paintball Target Shooting
Paintball War Game
Pedal Boat
Swan Ride
Vertical Wall Climbing






Thank you for reading ! 
Love, N

4 comments:

  1. waaa..bestnyeee...

    naik go kart je dup ploh hingget???
    mangaiiiii

    ReplyDelete
  2. mcm syoook
    tp xtau bila berani nk p try
    haha

    ReplyDelete

Thank you for your comment & support. Love you, *bighugs :)