Thursday, January 3, 2013

Welcome 2013, Hello !

Assalamualaikum,

New time, new day, new year. Yes, I wanna wish you Happy New Year 2013 to all my readers yang dikasihi. Thanks masih setia & tidak jemu-jemu mengeledah belog aku yang tak beberapa nak hebat story nya. Millions thanks ! Nak tahu apa azam aku? Well, aku rasa azam tahun lepas pun byk tak dilaksanakan & tidak berjaya dilaksana dengan baik. But atleast, i'm really thankful to Allah S.W.T sebab selalu memberi aku peluang untuk memperbaiki diri, mendekatkan diri kepada Allah dengan lebih rapat sedikit demi sedikit. & sentiasa membuka pintu rezeki aku pada tahun lepas. Alhamdulilah. Last year punya cerita mesti ada banyak suka duka pahit manis masam cuka buat korang kan. Well, aku pun ada juga !

Last year punya cerita ni, aku dah tamatkan Diploma aku selama 2tahun di Penang dengan jayanya. Kisah Duka, tak ada langsung sebarang masalah pada tahun lepas. Just, aku mengaku sedih apabila result aku tak beberapa cantik yang aku target selama ni. But itsokay, life must go on dear.

Kisah Suka, yang ini aku tak sabar nak cerita. What sukanya? KAWAN - Aku dapat kenal kawan yang sejati & sebati sesama kami. Thank you korang. Aku rindu korang. We had through alot all together ! Ia dapat mengajar aku erti persahabatan yang sangat kukuh tau. 
_________________________________________________________________________________________________________________________________

My new azam in this year 2013 

Maintain berat badan - Biarlah kau nak kata apa, just nak maintain not kuruskan badan or buang lemak2 ni. Kalau buang lemak letak losyen malam-malam, makan banyak macam aku ni apa pun tak boleh. Menaik juga, In this year, i have to "maintain my weight"

Travelling - Aku jalan bagai kilat, kaki ni tak kan terasa sakit sekali tak jumpa apa yang aku cari. Well, that me manusia yang suka jalan laju tinggalkan kawan-kawan dia dibelakang berciciran. Now, aku dah kerja start kumpul duit sikit sikit nak pergi travel. Location yang aku dah aim is Bandung, Sabah, Terengganu, Singapore atau Amsterdam (kalau dapat Dato' kaya sponsor aku la). Berangan nak pergi Amsterdam ye. Tapi aku teringin sangat nak pergi sebab termpat dia, MashaAllah beautiful sure heaven habis pergi sana. believe it or not, try google !

Sambung Belajar - I know, aku habiskan masa 2tahun ambil Sijil & 2tahun ambil Diploma. 4tahun hanya Diploma dah macam ambil Degree. Aku ada laa kehilangan masa yang banyak. But what can i do, masa SPM tak belajar betul betul benggap je kat sekolah. Itsokay, life must go on apa apa aku tetap nak continue my study in this year. Tunggu je la no pin buka. Memang muka aku dulu terpacak di BSN di cawangan mama-mana berhampiran.

Do everything for family - Dulu masa kecik selalu m'yusahkan mama abah aku & selalu buat mama aku menangis selepas solat aku perbuatan nakal aku dulu. Well, kecik kecik dah macam perangai lelaki, besar sikit jadi 'tomboy', remaja macam sengal ubi suka memberontak, & now dah jadi baik suci alam yang ingin sentiasa dekat bersama keluarga aku. In sha Allah. Ingat, utamakan keluarga anda dahulu dari orang lain. Jangan sebab pakwe / awek korang, buat family korang kecewa. I love my family. Do you?

Bisnes - sekarang moto utama dalam diri aku nak buat bisnes. Itu je dah cukup menyenangkan fikiran aku ! Give me the money & a talent. Come on think !

Upgrade my skills - Nak bekerja lama kan? I need to upgrade my skills macam confident level yang tinggi. even kadang-kadang dah cukup tinggi tapi still can't. Why eh? Aku lebih prefer diri aku untuk bahagian marketing sebab boleh hua hua hua hua then meet customer yang pelbagai ragam & bahasa percakapan. *padahal tak faham.

Kahwin - aku tahu part ni korang nantikan, well actually mama aku susruh kahwin dalam tahun 2016. Mata aku buntang gila pandang mama aku sebab eh hello nak sambung belaja lagi tup tup habis degree maybe tahun 2016 juga. Dah mana aku nak cekau duit untuk bina kerjaya sendiri dan ada aset sendiri. Women yg berkaliber. *Ambil contoh & tauladan dari kawan saya. Itsokay mama, kakngah hanya berkawan je. Tak mao lagi couple, break, couple, break nanti terus aku heart broken tau :(

A better person - perbanyakkan membaca, memahami & mengaji Al-Quran dan Yassin in this year. InshaAllah. Aminn :)
________________________________________________________________________________________________________________________________

Cukuplah azam aku setakat tahun 2013,kang list banyak tak dapat nak tertunaikan. Simple is better kan?  Hope korang pun mempunyai azam yang menarik, tertarik & senang ditunaikan. Best of luck korang. Aku sentiasa mendoakan kejayaan & keselamatan buat readers aku dan tidak lupa juga insan yang berada di Gaza, Palestine. Aminn.
Thank you for reading.
Love, N

6 comments:

  1. wahhh banyak ye azam knguh... so jelous.. eheheh but insyallah knguh akan dpt wat ap yg knguh plan ye.. amin2.. <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHAHA, byk kan azam kakngah? ececee ntah dpt ke tak nk ho ho lidayy tu ! geehehe amin2, thanks eika :) <3

      Delete
  2. heeeeee
    good luck dear.

    plg suke part do everything untuk family tu


    n bab skill tu . so truee
    Bila dah keje, teori xbape pentingggg.
    skill yg pentinggg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lyaaaa thank you so much sbb selalu support nad ! Muahh. inshaAllah hope nad dpt tunaikan segala azam this year. Aminnnn skills pentinggg chaiyok !

      Delete
  3. Hi Nadiah or Nedy? ^^
    I'm your new follower from Indonesia. Love your blog even I didn't understand some words, but I guess I know what it mean ^^
    You want to visit Bandung?

    visit my little cream button♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi dear, both can. nedy yes, nadiah also can dear. Alhamdulilah, thanks keep following me & suppoting me Adeayu. Im nvr been to Bandung but i really really want go to Bandung. One day, in sha Allah. :)

      Delete

Thank you for your comment & support. Love you, *bighugs :)