Tuesday, December 18, 2012

Bersifat berani

Assalamualaikum, 

I thought kerja di bahagian Human Resources senang, tetapi different dari yang aku fikir. Ia sangat tough and i have to be strong dari segi mental. Fizikal tak sangat lah. Before ni my previous job hanya bahagian admin, bahagian admin biasa-biasa always buat kerja photostat, typing, data entry and whatsoever la kan. For example yg aku boleh bagi, my biggest problem is too afraid to answer call. I don't know why, because i'm scared to talk to people on the phone je pun, bukan face to face. Haiyaaaa, weirdo kan? Padahal diluar aku kemain pot pet pot pet 24 hours. But korang must take note, mulut aku hanya akan ber-pot pet pot pet dengan orang yang aku rapat, kenal dan disenangi. Kalau baru kenal aku setakat 7 hari dan seberikutnya aku masih seorang yang agak pendiam tapi akan banyak tanya dengan skema-nya muka aku ni.

BERANI

Alhamdulilah, i tried to force myself apabila ada call masuk, pick up the call and say hello "i'm nadiah, HR Dept, may i help you?" Bakuuu nya ayat aku pada mula nya. Cakap pun tunggang terbalik, padahal orang yang call tu cool je tapi aku yang mengelabahhh terlebih. it so funny tahu tak, for me lahh.

After 3days bekerja, call sana call sini aku nampak peningkatan diri aku sedikit demi sedikit. Ayat makin teratur, tersusun dan pandai membuat joke joke joke. Kelakar la sangat tu ! Kecoh gilaaa padahal baru 3 hari okay. Tapi bila orang salah call aku mesti blur sebab tak tahu nak transfer call kepada siapa start tu la aku mula mengelabah. In sha Allah, i will try to handle it smoothly. Yeahhh :)

Now satu lagi problem, aku tak ada temannnnnn nak ajak g makan tengahari sama-sama. Blur la weyy, makan sorang-sorang terasa sangat lah boringggg nya dalam company besarr alam ni. Aku kena fikir cara ni ! Think think think nadiaaaaaaa :D

Go back to work, bye-bye.

Thank you for reading !
Love, N

6 comments:

  1. LUNCH NGN ANA LA :) HEHE, all de best syg.. U can do it :) luve you !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jommm lunch sama-sama jomm. haha. thank you ana for supporting me. much love youuu more :)

      Delete
  2. ahahahah... knguh ajak ikwan la lunch... satu office kn.. dept die pow dkt je tu.. kihkihkih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah, kenal dia pun tidak nk ajak lunch sama. aiyoooo . ahhahahahaha.

      Delete
  3. wowwww..bestnyeee kerja kt stu.. kt klcc yeh? nnti kita dtg kacau..

    hahhaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak la, office nye kat kompleks dayabumi. auwww

      Delete

Thank you for your comment & support. Love you, *bighugs :)