Tuesday, October 16, 2012

Saya Anak Kedua

Assalamualaikum

Siapa anak kedua dalam keluarga? Angkat tangan ! cepat cepat aku nak kira sebab aku nak tahu berapa ramai perangai sama sebijik bijik macam aku. Ada ke hah? Aku duduk buka facebook, sedang jari aku ni asyik asyik duk klik button "home", refresh la katakan. Tu namanya aku bosan. haha. Tup tup aku perasan status daripada rakan sefacebook aku iaitu Miz Ya. Siapa anak nombor 2 dia suruh baca. Miz Ya, Nad pinjam sat na :)

Jom kenalpasti diri korang, sama tak? hehe

ANAK MANJA EMAK  
Sebab apa-apa pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu.
Conclusion : ofcourse la mama aku utamakan aku. kadang-kadang tak jugak pun. 

ANAK DEGIL 
Anak kedua dikatakan lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. Semua dia je yang betul dan dalam ramai-ramai adik ebradik dia je yang KETEGAQ. Kemahuan dia kuat, ingin buat sesuatu sungguh-sungguh, kalau tak nak tu, tak nak la. Jawabnya tak boleh dipujuk tapi selalu tak berapa jalan.
Conclusion : Ya, memang akus angat degil. Mesti nak buat itu kadang-kadang tak fikir orang lain nak cakap apa. tapi aku masih waras tahu mana yang baik/buruk dan elok/tidak elok. ;)

TAK PANDAI PUJUK 
Memang anak kedua ni dia tak pandai pujuk makwe/pakwe dia
Conclusion : memang tak pandai pujuk, lagi lagi bila gaduh dengan Mama aku. Maaf, aku tak ada pakwe. Kecohh !

BERCINTA 
Kalau bercinta, sangat setia. Sanggup berkorban.
Conclusion : Ya, memang aku sangat setia. Siapa nak kahwin dengan aku? Sila email dan hantar resume awak ya ! Gatal.

HITAM/PUTIH
Apa yang dikatanya semua dipegang. Kalau hitam, hitamlah. kalau putih, putih lah. Degil tak boleh toleransi.
Conclusion : Haha, taka da degils angat pun. biasa-biasa buat relax sudah. Senang kot nak bertoleransi. Lagi pun, aku sentiasa mengalah. Ingat keras sangat ke kepala batu aku ni. Tidak okay !

HATI 
Nampak keras tapi hati lembut. Satu lagi, tak boleh ditegur.
Conclusion : Pantang ditegur apabila itu bukan salah aku. Ya, tidak dinafikan hati aku memang lembut. Tengok cerita hindi hindi aku nangis, tengok orang lain pun aku nangis, tengok org pengsan dalam masalah pun aku nangis. Pendek kata, sonang lah den ni mengalirkan airmata. Lembut kan hati aku, ececece ;) 

BERDIKARI 
Very independent. Memang betul ! Kalau terlebih independent pun payah, dan mudah bergaul.
Conclusion : Campak la aku jauh mana pun, aku boleh hidup. Campak la aku jumpa orang itu ini aku senang bergaul, sebab apa? The reason is mulut aku banyak cakap non-stop, pot pet pot pet gitu. Ta percaya ? Meh aku tunjuk bukti sikit ;


ARAHAN 
Payah nak terima arahan, lebih suka buat hal sendiri, pendek kata tak boleh kerja dengan orang.
Conclusion : Hal sendiri, ternyata suka buat kerja sorang-sorang sebab tak tahu kenapa. Tapi kerja dengan orang lain, aku boleh lah. Try test tengok !

PEMAAF & CARING 
Tidak dinafikan anak kedua pun pemaaf dan caring. Tapi AWAS jangan bagi dia marah, kalau dia marah faham faham saja lah.
Conclusion : Pemaaf, aku seorang pemaaf (Bukan angkut bakul sendiri tau) tapi memang aku cepat mengalah dan biarkan ia berlalu begitu sahaja. Baik hati kan aku? Caring, yes that me !

PAKAIAN 
Nak semua UP TO DATE. Semua nak kemas.
Conclusion : Yang ini memang sebijik tentang diri aku. Suka uptodate baju kalau boleh, tak pun selendang ke tudung ke, mak aii sampai tak cukup almari. Bayangkan lah !


Muka macam ada macam anak manja emak tak ? Oh No Way ! Pleasee, muka nak kena tampar yea kot. Just joke. 

Thank you for reading !

4 comments:

  1. ayooo... xmau lempang nak cium je kt pipi leh x.?? ahahah... mmg ank ke2 mcm tu ekk prangai.. knp yg ke4 xde ekk mcm tu.. nak gak eika tgk sama ka ng perangai eika.. ahahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, lawak la eika ni. Jgn la cium segan la kita ! kah kah kah. Nak tahu eika kena buat survey la perangai anak ke-4 macam mana kan. ok goodluck ! hahaha

      Delete
    2. ayooo.. klu eika yg wat survey sendiri.. mmg conform byk teruk dr yg elok... pengsann.. ahahha

      Delete
    3. haha. adoii jangan lah begitu. emsti ada yang elok punye. cuba cuba lah eika. haha

      Delete

Thank you for your comment & support. Love you, *bighugs :)