Wednesday, September 19, 2012

Rumah Terbuka - 29 Syawal

Assalamualaikum,

Hi saudara saudari cik keboom cik keboom, apa khabar u'olls? 

Alhamdulilah kita sudah masuk bulan Zulkaedah. Alhamdulilah syukur ke hadrat Allah S.W.T kerana memberi sekali lagi merasa suasana indah berhari raya selama sebulan di bulan syawal. Masih dapat aku ketawa dan senyum utk syawal tahun ni :)

Nak cerita sikit, bersamaan 29 Syawal keluarga aku buat rumah terbuka bagi sedara-mara, jiran-jiran dan rakan-rakan. Alhamdulilah semua nya berjalan lancar atas usaha kerajinan aku yang terhingga penatnya. Biasa la, mama kesayangan panggil pulang untuk minta pertolongan apa lagi aku sebagai anaknya tolong dengan seikhlasnya. Tak gitu? Ohh lupeeee, aku nak minta maaf sebab tak dapat nak jemput ramai ke rumah terbuka aku. Aku bukan apa, aku fobia sebenarnya nak ajak ramai. I think last 2years, aku pernah ajak kawan aku sana sini tup tup habis makanan disediakan habis dimakan oleh kawan-kawan aku. Then my mama marahhhh !

That why aku ajak sedikit je this year Minta maaf tau korang yg terasa tu dan aku tak lupa kat korang rasa serba salah sangat. Hmm dan yang tidak dapat hadir tu tak apa nad maafkan. Chill la kan :)

Rumah terbuka tahun ni sangatlah meriah sebab ramai nyaa orang. Sungguh tak disangka ditambah dengan penatnya. Makk aiii Allah je tahu tau.  Wuiii, agak panjang aku bercerita eh, tanpa disedari jom tengok gambar-gambar sopan yang sempat dijadikan kenangan. Let's go !




This picture melambangkan keakraban kami sesama sepupu aku. Alhamdulilah, ada orang tak biasa dengan culture keluarga kami sebab we all terlalu rapat. Tak kira lelaki sama ada perempuan. 



Ohh tunggu sikijap, nak tahu apa mama aku masak pada hari tersebut? Walahhh, mesti lah mama aku menyediakan lauk yang deliciouss lagi marvelousss, curlass kata maria ! haha.

Menu :

  • Rendang Ayam
  • Laksa
  • Rojak Sotong
  • Cocktail
  • Nasi Impit
  • Lemang
Lauk yang paling laris adalah laksa dan rojak sotonggg. Berapa kali round ntah aku duduk buat rojak sotong tu sampai ras anak habiskan terus rasanya. Alhamdulilah memang habiss terusssss. haha. Malatoppp sangat kot makanan tu ! haha



Akhir kata, terima kasih bagi kawan-kawan yang sudi datang pada hari tersebut. Rasa happy sangat dapat jumpa kawan-kawan, bagi kawan-kawan makan itu ini. Itu yang aku dan sekeluarga dapat beri untuk u'olls sempena di bulan syawal. Semoga anda diberkati Allah. S.W.T

AMIN :)

Thank you for reading

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment & support. Love you, *bighugs :)