Sunday, September 23, 2012

DIY Frame

Assalamualaikum

Semua orang ada kelebihan tersendiri, bakat tersendiri, dan ilmu tersendiri. Hanya nak dikongsikan sahaja. Alhamdulilah, aku dikurniakan kelebihan untuk diri aku sepanjang aku belajar. Aku cuba cuba cuba untuk asah skill dalam diri aku. Say NO to your talent? Apa la benggap sangat der !  Kembangkan bakat anda ! Itu yang penting, jangan kubur bakat & minat anda. Cuba buat selagi boleh. Duit, duit itu belakang cerita banyak benda yang boleh kita guna.

Baru-baru ni aku teringin nak buat sesi bergambar bersama rakan-rakan rumah sewa aku. Alhamdulilah tercapai juga akhirnya hasrat untuk outing together dengan mereka. Bila dah plan nak puting, i have to set a plan untuk jadikan outing tu the best otuing ever. Am i right? Sure la betul kan !

Perkara pertama yang muncul diminda aku nak cipta huruf  K A W A N / F R I E N D. It's work baby ! haha. Second thing, DIY Frame. sekarang frame ni dah jadi trend. Ramai dah buat tapi ikut kreativiti korang macam mana nak cantik frame tu. Okay Jom tengok aku buat !

Aku beli satu papan board keras warna kuning-kuning gitu. Tak keras tak lembut easy to cut.


2nd step: aku ukur punya ukur untuk dapatkan angle yang terbaik nak dapatkan saiz frame. 

3rd step : Aucakk, aku dah potong dengan cutter. Senang tak senang, susah pun tak susah. so middle la nak ptong benda alah ni pada pukul 3 to 4 pagi kan. Memang idea idea aku datang tengah-tengah malam buta je. Naik fed up pun ada, kenapala tak datang siang-siang. Takpe aku redha ;)

 4th step : aku print perkataan friendship tu then gunting dan tampal. Easy kan?

Last step : TADAAAA ! I'm so happy sebab dah siap dengan hasil kerja aku lakukan. Ada bakat tak ? kihkih


Thank you fore reading

6 comments:

Thank you for your comment & support. Love you, *bighugs :)