Wednesday, May 23, 2012

Susah nak kerja

Assalamualaikum,

Tik tok tik tok masa berlalu, sebulan aku terperap kat dalam rumah no job no interview no call. Diam je, apa kerja aku buat selama ini adalah membersih rumah, mengemas rumah, memasak untuk family apabila rajin, menjaga kucing, mandikan kucing, beri kucing makan minum all the time. Oh yes that my job sebagai suri rumah  totally 100% berjaya di Malaysia. Hihi *Joking.

Everyday i had tried so many time cari kerja itu ini but it failed ! Pity me right? Hihi. Itsokay, tak try tak tahu kan. Bak kata orang usaha tangga kejayaan, kejayaan menanti tidak lama kemudian. Apa ayat aku guna ntah ! Dahulu aku orang pertama diantara kawan-kawan aku nak kerja cepat tetapi dorang lagi semangat rupanya ak cari kerja duit poket lebih dari aku. Aku yang lembapness nak dapat-dapat kerja. Haa ini la padahnya bilaa masa free kau duduk lenggang kat rumah. Now terhenggeh calling sana sini nak job.

Hari-hari aku duk open yahoomail aku, yela kot-kot ada email nak hire aku keje kan. Alhamdulilah aku dapat 3 sesi temuduga, malangnyaa jauhnyaa dari rumah aku untuk ke sana. Redha dan tunggu untuk kerja lain. Finally, tengah godek-godek mudah.com.my, mata aku tertarik dengan iklan perkataan "Jurutaip Sambilan Diperlukan". Apa lagi peluang tak boleh dilepaskan aku call terusss. Makcik tu kata, esok datang ofis time office hours isi borang then kitaorg terus ajar tentang skop pekerjaan itu. Wow ! Senang betul keje nya. 

But, tunggu next story dari aku tau. Tau? Wish me luck guys, love you like a song ! Thank you for reading. 

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment & support. Love you, *bighugs :)