Thursday, September 15, 2011

Happy Eid 2011 =)

Assalamualaikum and Hello again to you all.


Pada 15 September 2011 Saya disini ingin mengucapakn SELAMAT HARI RAYA kepada seluruh umat Islam dan SELAMAT HARI MERDEKA kepada seluruh rakyat Malaysia. 1 Malaysia kan? Hihi. Dah raya ke-15 oi baru nak ucap raya ke. Who cares, right? Still mood riang raya lagi apa.

Okay, for those yang aku tak sempat datang beraya rumah ke rumah last week. Aku mintak ampun mintak maaf la ye. Bukan apa aku terkejar masa terkejar nak balik penang lagi. Bila aku nak mai je korang kuar. Apa celup ni? *(Tiru ayat movie Hantu Bonceng). Sorry sangat-sangat yang aku call/text korg secara emergency. Yela bagitahu last2 minute kan perkara biasa, Sorry again okay. :P

Haaa apa, camne sambutan aku raya tahun ni? Wahh meriah sungguh nok ! Hik hik. Suka suka. Tahun ni sedara-mara, pakcik makcik and nenek berkumpul di Alor Gajah, Melaka. Bergosip adalah tujuan aku balik kampung. Dapat sedara semua umur berderet2 dekat2 easy to communicate each other. Siap boleh main siku-siku peluk-peluk lagi. Kau ada? Well, kami mesra alam.

Aku tahu, apa yang korang nantikan untuk entri kali ini. Hayati detikt-detik gembira aku sepanjang Raya 2011 ini ;)

Sesi meminta maaf dari ahli keluarga. Bermaafan dengan Rosliza Hashim (Makcik)

Kampung Halaman Alor Gajah, Melaka. Dulu kereta ada 6biji sahaja. Sekarang hamek kau, 1 family semua nak bawak 2 biji kereta. Almost 10 kereta la dekat halaman rumah nenek aku. Macam keluarga besauu je. Padahal nenek aku ada 24 cucu sahaja dan tidak lupa baru ada seorang cicit.

Jom pergi beraya jom. Aku bukan apa saja nak show off sikit handbag baru aku, Baru beli kata. Baju raya, tudung raya, beg raya, kasut je tak raya. waaa ;(
MERDERKA DAY! Me & Umar yang bajet macam Akhil Hayy. Dah la berjubah bagai. Rock tak gua?

 
Cucu-cucu yang besauu dari umur 17 hingga 24 Tahun. Tengok persamaan pada muka muka kami. Tang hidung semua sama. Yang tak sama tu ada jawa ada ala ala hindustan la konon.  

Kaklong, Me, Kak Tira & Liyana. 
Tengok muka-muka sahaja tau jangan fokus kepada pinggung aku yang begitu tonggek. Maluu la aku.

Raya tahun ini membawa seribu erti dalam hidup aku. Dapt kongsi keriangan bersama. Bergambar dalam hujan bersama. Pose semua nak maut termasuk aku sekali. Thank a lot cousin-cousin tersayang. Aku teringin nak lepak lagi dgn korang. Mai la singgah Kuala Lumpur tau. Aku bwak round2 kl punye. Hik hik.

BAJU RAYA - Agak kecewa sedikit sebab ada satu baju raya aku salah otter. Tukang jahit tu salah ukur badan aku ke apa. Tak tahu nak cakap. Besar bila aku try. Mak aii terus hantar kedai balik. Jadi boleh tunjuk baju raya unruk hari pertama 1 syawal ye. Jangan marah tau. Tau?

MAKAN RAYA - Haish jangan ditanya lagi. Tengok muka aku pun dah tahu aku ni kuat makan. Padahal perut aku boleh isi makan sikit je. Makan je basi ke ketupat ke sure laaa meeeemuuuntah. Hari raya pertama aku dah bedal macam-macam. Hari raya ke-2 ye memang aku cirit-birit 4 kali masuk tandas. 
CUTI RAYA - Sorry la guys, cuti hanya dapat 1week. Tak dinafikan lagi, seminggu cuti raya tak dapat pun nak g beraya rumah kawan-kawan. Nak balik penang berat nya kaki, tangan, kepala dan semua la. 

BEBANAN STUDY - Perlu tabah buat masa sekarang. banyak betul quiz, presentation. After this exam and exam. Omjayy, baca buku Nadiah oi !

To my loyalty readers, may ALLAH bless you and beraya la berbaik-baik jangan makan ikut nafsu sebab nafsu makan itu la akan menjamin anda masuk ke dalam tandas untuk membuang. Take care readers. Hihi

Kbyee. Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment & support. Love you, *bighugs :)