Tuesday, August 9, 2011

Penang : Mula kenalinya PART III

Assalamualaikum
Diumumkan duit ptptn telah masuk didalam akaun bank saya. Podahh ! Harapan simpan sampai kepam duit ptptn tu untuk masa depan. Nak belanja boros, tak dapat la jack ! Mama aku kasi ugut kalau tak simpan duit itu. Jadi bertabung lagi bermanfaat ! Sorry, pengenalan hari ini suka-suka.
The next trip is going to BATU FERINGGI.
Aku baru perasan lately blog aku ni mengupdate tentang aktiviti aku. Boleh jadi blog aktiviti terbaik dianata blogger ni kot. Ceit ! 

Back to my story trip. Last 2week aku enjoyy bersama Wanie, Ain, Safiyah dan Anis di Batu Feringgi. Okay here the story begin, Penang mostly Alhamdulilah senang nak cari jalan even time tu kelam-kabut we'all tak bawak peta tetapi dengan adanya signboard merata-rata sampai jua. 

Actually Penang ni tempat-tempat menarik dekat-dekat rupanya. Tak jauh setakat 2 atau 3 km jaraknya. We choose to go Batu Feringgi. Kami sampai nak senja time tu jadi permandangan pantainya. Ya Allah cantiknya matahari nak terbenam. Sukaa  tengok. Apa lagi click click click berpose !

 
Senyum sampai teserlah lesung pipit aku. Ohh cacat ! kan orang kata kalau ada lesung pipit. Who cares?

Memang sangat cantik tempatnya, bolehh mandi tu ! Dengan ombaknya agak sempoi sekali fuhhhh macam tak pernah tengok pantai je time tu rasanya. Alhmdulilah, mengenali penang PART III ini buatkan aku rasa ingin mengenali seluruh Penang. InsyaAllah dengan belakan duit yg kukuh dan izin ALLAH, Kami dah planning nak keluar jalan-jalan whole day then bila waktu malam nak ber-BBQ pulak. Wow sure hari yang penat kan nanti? Aku akan update utk tatapan harian korang okayy.

Keistimewaan Batu Feringgi, bila hari Sabtu dan Ahad terdapat Night Market (Pasar Malam) tetapi bukan pasar malam yang jual air, makanan, nudget tu semua. Pasar malam ni menjual barangan cenderahati. Kalau orang luar negara boleh la berkunjung disini utk beli-belah ! So far, aku dah usha harga untuk orang tempatan berpatutan. Baguihh betul orang Penang !

Penat baca kan. Nah santapan seketika aku berada di Batu Feringgi :

 Dengan Anis yang sedikit suka melatah bila aku cucuk badannya. Apak-apak eh eh !




 Buat tanda hasil nukilan diatas pasir pun jadi. Semangat kreatif !



 Jalan-jalan pimpim tangan. gedikk :P

Cantik kan lampu-lampu ni. Murah RM 20.00 sahaja


Night Market. Okay sangat sebab harga yang jual berpatutan, peniaga yang friendly, pandai korang bodek makin murah la dapat harga barang tu. *Well aku kan kaki bodek. HAHA Yes, banyak betul kedai nya sampai tak terpanjang kiranya. Jalan aaa korang sampai kaki nak tercabut. Hari tu aku jalan separuh je sebab nak kejar masa hantar kereta sewa balik on time jadi balik pun kena cepat. Jadi dapat beli 2 barang untuk kawan-kawan di Kuala Lumpur. 

Amacam korang, rasa terhiburkan dengan picture-picture aku kan. Hopefully bagi korang yang tak mai Penang ni meh la datang sini. Makanan dekat sini banyak murah-murah but kena survey jugak dulu takut tersalah masuk kedai pulak korang kan. Habis duit ! hehe. Ha 1more thing, kalau dah mai Penang apa lagi HALO-HALO la aku. Jangan buat ha a tak tahu. *selit lagu Adam.

End here. Take care readers. Muahhh.

4 comments:

  1. k.ngah jalan kat mane yg lampu rm20 tu??awat xbeli!!!geramnyeee.cantik!hehee.eyh2.penang mmg best ouh..!

    ReplyDelete
  2. tunggu kedatangan taman sejati okey.. :))

    ReplyDelete
  3. Shila : kan kan murah kan shila ? tu la nak kngha belikan tak ynggg ? ehhe

    Aini : Sure, always saya nantikan. cepat dtg tau ! hehehe

    ReplyDelete
  4. kakngah belikan laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!siyes nie.ade tak?nk wt mini pelamin tuk nikah nanti.tlng design sekali nak?bestnye klu ade kakngah!

    ReplyDelete

Thank you for your comment & support. Love you, *bighugs :)